Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘Realiseer je dat je werk teamsport is’

Zorg en ondersteuning op maat, de klant centraal. Het lijkt vanzelfsprekend en iedereen wil het. Maar in de praktijk zitten systemen, protocollen, structuren nog steeds vaak in de weg, zegt Kitty Jurrius in haar rede ter ere van haar installatie als lector Klantenperspectief in Ondersteuning en Zorg aan Hogeschool Windesheim in Almere. Haar oplossingsrichting: ‘Realiseer je dat je werk teamsport is.’  
Foto: Robert Kneschke, Picscout

Een gezin met meerdere problemen, als schulden, ggz-problematiek, opvoedingsvragen, moet vaak langs veel loketten om een zorg- of hulpvraag te doen. ‘Dat is al een barrière’, zegt Kitty Jurrius die gespecialiseerd is in klantperspectief in ondersteuning en zorg. ‘Zo werp je al drempels op, want elke keer moet iemand zijn of haar verhaal weer doen, en weer formulieren invullen. En het eind van het liedje heeft zo’n gezin meerdere hulpverleners over de vloer die langs

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.